Digitalni marketing u medicini i promocija mentalnog zdravlja

Saznajte na koji način digitalni marketing u medicini može doprineti promociji zdravstvenih usluga u oblasti mentalnog zdravlja.

Kako smo obezbeđivali jednoj klinici 50 inostranih pacijenata mesečno

Digitalni marketing u medicini i psihologiji

Digitalni marketing u medicini doprinosi promociji zdravstvenih usluga, proizvoda i brendova, kroz digitalne platforme. Obuhvata različite aktivnosti, uključujući optimizaciju za pretraživače kako bi se sajt klinike rangirao što bolje na Google-u, zatim oglašavanje putem društvenih mreža, email marketing i mnoge druge metode. Cilj je povećanje vidljivosti medicinskih ustanova, privlačenje novih pacijenata, zadržavanje postojećih i unapređenje komunikacije sa pacijentima.

Internet je odavno postao glavni izvor informisanja, a digitalni marketing omogućava klinikama da budu vidljive pacijentima upravo tamo gde oni najčešće i traže informacije. Osobe koje osećaju određene tegobe traže online sve informacije koje su vezane za lečenje, počevši od simptoma, zatim klinika gde bi mogli da se leče, o zaposlenima na klinici i lekaru kod kojeg bi zakazali pregled. Zbog toga je digitalni marketing postao neizostavan deo modernog zdravstvenog sistema.

Zašto je važan digitalni marketing za prosperitet klinike?

Digitalni marketing je od suštinskog značaja za prosperitet svake klinike, jer bez dobrog digitalnog marketinga klinika ne može da bude konkurentna. Pomoću optimizacije za pretraživače (SEO optimizacija), klinika može postići bolje rangiranje na Google-u, što direktno povećava broj posetilaca sajta klinike. Pored toga, digitalne platforme omogućavaju precizno ciljanje određenih demografskih grupa, čime se osigurava da reklamne poruke dosegnu prave ljude u pravo vreme.

Korišćenje alata omogućava detaljno praćenje performansi marketinških kampanja i prilagođavanje strategija na osnovu dobijenih podataka. Ukoliko plaćena kampanja ne daje zadovoljavajuće rezultate, u svakom trenutku se parametri mogu promeniti i prilagoditi. Klinika koja ima aktivan profil na društvenim mrežama, ima kontinuiranu i personalizovanu komunikaciju sa pacijentima, na taj način gradi svest o brendu i reputaciju.

U kojim sve oblastima medicine je naročito važan marketing?

Bez obzira na specijalizaciju, medicinske ustanove se suočavaju sa izazovom privlačenja i zadržavanja pacijenata u sve konkurentnijem okruženju. Marketing pomaže u diferencijaciji usluga, edukaciji pacijenata i promociji novih tretmana i tehnologija. Specijalističke klinike i bolnice se oslanjaju na marketing kako bi istakle svoje ekspertize u određenim medicinskim oblastima. Kardiologija, onkologija, ortopedija i druge stručne oblasti koriste marketing za promociju svojih usluga i inovacija u lečenju. Kroz edukativne sadržaje, priče o uspešnim tretmanima, klinike grade poverenje kod pacijenata u svoj rad i privlače veći broj ljudi.

Stomatologija je još jedna oblast gde je marketing izuzetno važan, s obzirom da je broj privatnih stomatoloških klinika izuzetno velik i da je konkurencija jaka. Pored popravke zuba, sve češće se promovišu i estetske stomatološke usluge, kao što su zubni implanti, ortodoncija i izbeljivanje zuba. Estetska stomatologija je sve popularnija i može značajno povećati broj pacijenata ordinacije. Promocija ovakvih usluga se veoma efikasno sprovodi kroz društvene mreže, na kojima se mogu prikazati rezultati posle sprovedenih stomatoloških procedura.

Estetska hirurgija i tretmani takođe veoma zavise od efikasnog marketinga. Tretmani kao što su botoks, dermalni fileri, laserski tretmani i slične estetske procedure zahtevaju stalnu online promociju. Neophodno je da se prezentuju rezultati uz dokaze o efikasnosti tretmana i time doprinose interesovanju, ali i poverenju pacijenata.

Marketing i promocija mentalnog zdravlja

Svest o važnosti mentalnog zdravlja sve više dobija na značaju. Pomoću marketinga se može doprineti razbijanju stigme i promociji dostupnih terapija. Primenom strateških marketinških aktivnosti, klinike koje se bave mentalnim zdravljem dopiru do većeg broja pacijenata, pružaju im neophodne informacije i podršku, grade poverenje i kredibilitet.

Jedan od glavnih ciljeva marketinga u oblasti mentalnog zdravlja je edukacija javnosti. Kroz različite kanale komunikacije, kao što su blogovi, članci, video snimci i društvene mreže, klinike pružaju korisne informacije o različitim mentalnim stanjima, tipičnim simptomima i dostupnim tretmanima. Edukativni sadržaji najčešće govore o prepoznavanju simptoma depresije, anksioznosti, daju se informacije o različitim terapijskim pristupima, kao što je recimo kognitivno-bihevioralna terapija (KBT).

Edukacija javnosti o mentalnom zdravlju, dostupnim terapijama i podršci koju mogu dobiti direktno utiče na broj pacijenata koji će tražiti pomoć, samim tim će i klinike koje se bave ovom oblašću imati više posla.

Kako marketing doprinosi razbijanju stigme o mentalnim bolestima?

Jedan od najvećih izazova u oblasti mentalnog zdravlja je stigma koja je povezana sa mentalnim bolestima. Zbog stigma se veliki broj osoba koje se suočavaju sa ovom vrstom problema ne odlučuje da zatraži pomoć. Marketing može igrati važnu ulogu u smanjenju stigme kroz deljenje iskustava pacijenata i njihovih priča o oporavku. Priče pacijenata koji su se suočili sa mentalnim problemima i uspešno se oporavili su inspirativne, normalizuju razgovor o mentalnim bolestima i ohrabruju ljude da traže pomoć.

Marketing i promovisanje zdravstvenih usluga u oblasti mentalnog zdravlja

Kako klinike koje se bave mentalnim zdravljem mogu koristiti digitalni marketing za promociju svojih usluga i tretmana? Na primer, mogu kreirati detaljan opisa usluga na sajtu klinike, jasno objašnjenje različitih terapijskih pravaca koji su dostupni. Treba naglasiti da li su u klinici dostupne samo usluge psihoterapije ili i psihijatrijski pregledi.

Pozitivne povratne informacije i recenzije pacijenata značajno povećavaju kredibilitet klinike, pa bi trebalo da budu jasno istaknute na sajtu. Kroz video sadržaj, intervjue sa terapeutima i video snimke terapijskih sesija, može se pomoći u demistifikaciji terapijskog procesa.

Društvene mreže i promocija psihoterapijskih usluga

Na platformama Facebook, Instagram i TikTok, klinike mogu redovno da objavljuju sadržaj, dele korisne savete, članke i novosti iz oblasti mentalnog zdravlja. Sve češće i psihoterapeuti imaju svoje društvene mreže nezavisno od klinika putem kojih promovišu svoje usluge.

Organizacija live sesija, kao što su Q&A sesije sa terapeutima, webinari i live streamovi, će zainteresovati potencijalne pacijente, motivisati ih da zakažu termin uz direktnu interakciju. Korišćenje plaćenih oglasa na društvenim mrežama će dodatno pomoći klinikama da dopru do ljudi koji su najverovatnije zainteresovani za njihove usluge.

Tradicionalni ili digitalni marketing, šta je bolje?

Iako tradicionalni marketing (televizija, radio, bilbordi) još uvek imaju svoje mesto, digitalni marketing pruža mnogo više prednosti i mogućnosti.

Jedna od glavnih prednosti je mogućnost ciljanog oglašavanja prema demografskim karakteristikama, interesovanjima i ponašanju korisnika. Pored toga, digitalne platforme omogućavaju direktnu interakciju sa korisnicima kroz komentare, ankete, i poruke. Pacijenti se direktno putem društvenih mreža mogu raspitati o ceni usluga, pa čak i zakazati termin.

Svaki aspekt digitalnih kampanja može da se meri i analizira u realnom vremenu, omogućavajući kontinuirano poboljšanje strategija. Zbog toga se digitalne kampanje mogu brzo prilagoditi promenama u ponašanju korisnika i trendovima. Svaki aspekt digitalnih kampanja može da se meri i analizira u realnom vremenu, omogućavajući kontinuirano poboljšanje strategija.

Koje sve strategije i tehnike se koriste u digitalnom marketingu?

Strategije i tehnike koje se koriste u digitalnom marketingu uopšteno se primenjuju i u promociji usluga iz oblasti medicine, a to su:

  • SEO optimizacija, povećanje vidljivosti sajta kroz optimizaciju sadržaja i tehničkih aspekata sajta.
  • Kreiranje korisnih i informativnih članaka, blogova i video sadržaja koji edukuju pacijente i povećavaju autoritet klinike.
  • Društvene mreže, aktivno prisustvo na platformama kao što su Facebook, Instagram, TikTok za promociju usluga i komunikaciju sa pacijentima.
  • Email marketing, slanje personalizovanih newslettera i obaveštenja pacijentima.
  • PPC (Pay-Per-Click) oglašavanje ili plaćeno oglašavanje na Google-u i društvenim mrežama za brzo postizanje vidljivosti.
  • Video marketing, kreiranje edukativnih i promotivnih video snimaka.
  • Online recenzije i reputacija, aktivno upravljanje recenzijama pacijenata i odgovaranje na njih.

Video format je važan za promociju zdravstvenih usluga

Video sadržaj je postao izuzetno važan u promociji zdravstvenih usluga zbog nekoliko razloga. Pre svega to je vizuelna privlačnost, jer je video sadržaj atraktivniji i lakši za konzumaciju u poređenju sa tekstom. Video format omogućava detaljno objašnjavanje medicinskih procedura i tretmana na jasan i razumljiv način.

Kao što je prethodno pomenuto, intervjui sa lekarima i pacijentima pomažu u izgradnji poverenja i kredibiliteta. Video sadržaj privlači više pažnje na društvenim mrežama, deli se više nego drugi formati, povećavajući vidljivost i angažman.

Zašto je angažovanje agencije isplativo u marketingu u medicini?

Angažovanje specijalizovane agencije za digitalni marketing u medicini je veoma isplativo jer agencije poseduju specifična znanja i iskustvo u oblasti digitalnog marketinga u medicini, što znači da efikasno kreiraju i sprovode marketinšku strategiju.

Pored toga, angažovanje agencije oslobađa vreme medicinskom osoblju koje se onda može fokusirati na pružanje zdravstvenih usluga, a promotivne aktivnosti im neće oduzimati vreme i fokus. Zatim, agencije imaju pristup naprednim alatima za analizu i optimizaciju kampanja, donose nove ideje i inovativne pristupe koji značajno doprinose rastu profita klinike.

Zašto se agencija više isplati nego otvaranje marketinškog sektora u klinici?

Otvaranje internog marketinškog sektora u klinici je veoma skupo, naročito za manje klinike. Zapošljavanje i obuka internog marketinškog tima zahteva značajna finansijska ulaganja.

Agencije obično nude širok spektar marketinških usluga, uključujući SEO, PPC, društvene mreže, email marketing, što se teško može replicirati sa internim timom, jer svaka oblast zahteva da klinika zaposli jednog stručnjaka iz date oblasti.

Angažovanjem agencije pokrivate čitav spektar navedenih usluga za značajno manje novca. Pored toga, rezultati će biti brži jer će na projektu raditi uigran tim specijalista koji imaju iskustva u oblasti digitalnog marketinga u zdravstvu.

Naš Winning Model je dokazan proces za generisanje rastućih rezultata

Agencija za digitalni marketing specijalizovana za promociju medicinskih proizvoda i usluga
  • Specijalizovani smo za digitalni marketing u medicini - proteklih 8 godina promovisali smo isključivo medicinske usluge.
  • Radili smo velike internacionalne kampanje na više od 6 jezika
  • Koristimo isključivo dokazane strategije koje pružaju velike rezultate kako za domaće tako i internacionalne zdravstvene ustanove sa kojima sarađujemo.
  • Jedinstveni smo po analitičkom merenju mikro i makro konverzija koje nam omogućava kreiranje idealnog korisničkog iskustva na web sajtu i stvaranje visoke stope konverzije.
  • U timu imamo marketing experte iz svih oblasti digitalnog marketinga, naš rad je transparentan i iskren, a mnoge usluge su nam besplatne

 

DIGITALCI SA MEDICINSKIM ISKUSTVOM

Rezultate ostvarujemo koristeći sve marketinške strategije koje smo isprobali u poslednjih 8 godina
  • U periodu 2012-2017 smo bili deo jedne Evropske klinike, za čiji proizvod smo stvorili tražnju na webu, a koja je izrasla u brend i proširila se na 3 druga kontinenta.
  • Saradjivali smo sa doktorima, psiholozima čak i pacijentima mnogih klinika prilikom definisanja "idealnog kupca" i pripreme oglasne poruke za promociju zdravstvenih ustanova. Poznajemo ciljnu grupu i znamo kako da konvertujemo običnog web posmatrača u vašeg pacijenta.
  • Znamo koji su digitalni kanali potrebni da se vaša klinika ili ordinacija razviju. Poznajemo regulativu i pravila ponašanja na oglašivačkim platformama za promovisanje medicinskih usluga.
  • Naši glavni klijenti
  • Naši glavni klijenti kojima smo obezbedili razvoj brenda u Italiji, Švajcarskoj, Francuskoj, Španiji, Nemačkoj, Srbiji.
  • I sve to iz naših kancelarija u Beogradu.
  • Glavnom klijentu iz Srbije smo obezbedili rast prihoda sa 30.000$ na 500.000$ mesečno, koji je rezultirao rastu broja zaposlenih sa 20 na 150.
Naši glavni partneri kojima smo obezbedili internacionalni razvoj

Jednim klikom uspostavi kontakt sa agencijom

Ukoliko želite da povećamo broj vaših pacijenata, u lokalu ili globalno, zakažite besplatnu video konsultaciju ili nas kontaktirajte odmah na telefon, viber ili whatsapp.


ZAKAŽITE BESPLATNU KONSULTACIJU

Digitalna marketinška agencija koja promoviše zdravstvene usluge
  • Ukoliko niste u mogućnosti da dodjete kod nas u kancelariju, možemo obaviti video sastanak u trajanju do 30 minuta.
  • Za video sastanak vam je potrebna samo kamera i internet konekcija.
  • Možete je obaviti uz pomoć vašeg telefona ili računara.
  • Sami birate vreme i datum ili je možete obaviti odmah.
  • Uspostavljate konekciju putem Zoom aplikacije ili klikom na klasični link.
  • Zakaži besplatnu video konsultaciju na kojoj ćemo se upoznati i besplatno ponuditi najbolje rešenje za vaš biznis model, bez vaše obaveze da ćemo saradjivati. USPOSTAVI VIDEO KONEKCIJU