Medicinski sajtovi mogu značajno poboljšati svoje rangiranje na Google pretraživaču i online vidljivost uz dobru SEO optimizaciju sajta. SEO (Search Engine Optimization) ili optimizacija za pretraživače je proces koji će kroz poboljšanja vidljivosti i rangiranja web stranice na rezultatima pretrage na Google-u privući nove pacijente i obezbediti veći broj zakazanih pregleda.
Cilj SEO optimizacije je privući organski, odnosno neplaćeni saobraćaj na sajt kroz poboljšanje relevantnosti i autoriteta sajta za određene ključne reči i fraze koje korisnici pretražuju. SEO optimizacija obuhvata niz tehnika i strategija koje se mogu podeliti u tri glavne kategorije:
tehnička optimizacija optimizacija sadržaja off-page optimizacijaGlavna predsnost SEO optimizacije je dugoročna isplativost, nema plaćanja po svakom kliku. Ipak, za optimizaciju sajta je potrebno stručno znanje tako da će Vam biti potrebna pomoć marketinških stručnjaka.
Istraživanje ključnih reči je temelj SEO strategije. Treba se fokusirati na specifične termine koje potencijalni pacijenti ili korisnici pretražuju. Kada su u pitanju medicinski sajtovi, treba izbeći upotrebu isključivo stručnih, latinskih izraza, jer pacijent neće pretraživati na taj način problem koji ima. Postoje posebni SEO programi pomoću kojih se može odrediti kolika je tražnja za određene ključne reči i identifikovati u skladu sa tim koje ključne reči su relevantne za medicinski sajt.
Pisanje kvalitetnog i informativnog sadržaja koji pokriva razne zdravstvene teme je od suštinskog značaja. Najčešće se pišu u formi blog postova, članaka, vodiča, infografike i video sadržaj. Sadržaj treba biti lako razumljiv pacijentu, precizan i temeljen na dokazima. Tačnost informacija koje se nalaze na sajtu je naročito važna za medicinske sajtove. Google koristi E-A-T (Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness) principe da proceni kvalitet sadržaja.
Neizostavna je i tehnička SEO optimizacija koja podrazumeva brigu o strukturi sajta, brzini učitavanja stranica, mobilnoj optimizaciji. Sajtovi moraju biti brzi, sigurni i prilagođeni mobilnim uređajima. Sve skupa povećava verovatnoću da će pretraživanje pacijenta odvesti upravo na sajt Vaše klinike, samim tim se povećava i verovatnoća da će pacijent odlučiti upravo za Vaše usluge.
Iako je SEO odnosno organsko oglašavanje izuzetno efikasno, najbolji rezultati se ostvaruju kada se kombinuje organsko i plaćeno oglašavanje. Plaćeno oglašavanje ili PPC kampanje su idealne ako hoćete brze rezultate.
Još jedna prednosti PPC kampanje je to što omogućavaju ciljanje specifičnih demografskih grupa, što dovodi do značajnog povećanja poseta sajtu i konverzija. To znači da će se oglasi prikazati samo onim korisnicima koji su verovatno zainteresovani za određene zdravstvene usluge, što povećava verovatnoću konverzije. Na primer, dentalna klinika može ciljati oglase na ljude koji pretražuju "zubni implantati u Beograd " ili "najbolji zubar u Beogradu".
Za razliku od SEO strategija koje mogu zahtevati mesece rada pre nego što se vide rezultati, PPC kampanje mogu generisati saobraćaj na sajtu gotovo odmah nakon postavljanja oglasa. To može naročito da koristi novim klinikama koje žele brzo da privuku pažnju potencijalnih pacijenata ili za specijalne promocije i događaje. Ipak, na duže staze je SEO isplativiji jer PPC zahteva plaćanje po svakom kliku. Tako da je kombinacija obe strategije definitivno najisplativija.
Još jedna prednost PPC oglašavanja je precizna kontrola nad budžetom. Klinike mogu da postave dnevne ili mesečne limite trošenja i prilagode ponudu svojim mogućnostima. Jedna od najvećih prednosti PPC oglašavanja je mogućnost praćenja i merenja performansi kampanja. PPC alati pružaju detaljne analize koje pokazuju koliko puta su oglasi prikazani, koliko puta su kliknuti i koliko je konverzija ostvareno. Praćenje ovih podataka omogućava kontinuirano prilagođavanje i poboljšanje kampanja.
Kontinuirano prikazivanje PPC oglasa može pomoći u jačanju prepoznatljivosti brenda klinike. Čak i da korisnici ne kliknu odmah na oglas, više prikaza doprinosi stvaranju svesti o brendu i povećanju poverenja kada korisnici kasnije budu razmišljali o korišćenju medicinskih usluga.
PPC kampanje se lako mogu prilagoditi i optimizovati u realnom vremenu. Klinike mogu brzo reagovati na promene na tržištu, sezonske varijacije ili specifične potrebe pacijenata. PPC oglašavanje može efikasno da dopuni SEO strategiju. Dok SEO poboljšava organski rang sajta dugoročno, PPC osigurava neposrednu vidljivost i saobraćaj. Korišćenjem oba pristupa, klinike mogu ostvariti maksimalan doseg i privući različite tipove korisnika – one koji klikću na plaćene oglase i one koji preferiraju organske rezultate.
Svaka klinika bi trebalo da ima profil na duštvenim mrežama koji će direktno voditi i do sajta klinike. Ipak, pored dobrog sajta, aktivnost klinike na društvenim mrežama je izuzetno bitna iz više razloga, jer:
Redovnim objavljivanjem informacija, saveta i novosti, klinike povećavaju vidljivost među potencijalnim pacijentima. Veća vidljivost će automatski dovesti do većeg broja zakazanih pregleda i povećanja baze pacijenata.
Pored toga, aktivno prisustvo na društvenim mrežama omogućava klinikama da izgrade poverenje kod svojih pacijenata. Naročito ako klinika objavljuje fotografije i snimke kao dokaz kvaliteta njihovih usluga i na neki način prilaže dokaz o efikasnosti usluga. Transparentnost putem društvenih mreža dodatno doprinosi jačanju kredibiliteta klinike.
Velika prednosti je što društvene mreže omogućavaju direktnu komunikaciju sa pacijentima. Odgovaranje na pitanja, rešavanje nedoumica i pružanje podrške putem komentara ili privatnih poruka značajno doprinosi izgradnji odnosa sa pacijentima. Plaćeni oglasi na društvenim mrežama mogu biti ciljano usmereni prema specifičnim demografskim grupama, čime se povećava verovatnoća konverzije.
Društvene mreže se mogu koristiti i kao alat za prikupljanje povratnih informacija od pacijenata. Dobijene informacije se dalje mogu koristiti za poboljšanje usluga, identifikovanje slabih tačaka i prilagođavanje kako bi se bolje odgovorilo na potrebe pacijenata. Kroz aktivnost na društvenim mrežama, klinike mogu izgraditi zajednicu lojalnih pacijenata, koji će se iznova vraćati kada im se ukaže potreba za medicinskim uslugama.
Dobar sajt je preduslov za online reputaciju klinike, jer pruža pacijentima prvi utisak o njenoj profesionalnosti i pouzdanosti. Kvalitetno dizajniran sajt omogućava posetiocima da lako pronađu informacije o uslugama, stručnom osoblju i kontaktima, što povećava poverenje u kliniku i doprinosti tome da pacijent formira pozitivan utisak. Integracija online zakazivanja i chat podrške dodatno poboljšava korisničko iskustvo i povećava verovatnoću da će se osoba odlučiti da zakaže termin.
Blog na sajtu je izuzetno važan naročito u oblasti medicine. Prvo, redovno objavljivanje informativnih i stručnih tekstova pomaže u izgradnji poverenja i autoriteta klinike. Zatim, većina ljudi kada oseti prve simptome nekog oboljenja, pre nego što se uopšte obrati za stručnu pomoć će pre svega početi da pretražuje na Googlu šta bi mogao biti uzrok simptoma. Ako imate dobar blog, pacijent će se informisati upravo na vašem sajtu na pomenutu temu.
Pacijenti koji pronađu korisne informacije na blogu će više verovati stručnosti medicinske ustanove i samim tim će se lakše opredeliti za zakazivanje pregleda ili konsultacija. Drugo, blog pomaže u SEO optimizaciji sajta, jer omogućava ciljanje širokog spektra ključnih reči i fraza. Kvalitetni članci privlače organski saobraćaj za pretraživače, što povećava vidljivost sajta i privlači više potencijalnih pacijenata.
Angažovanje agencije ima mnoge prednosti u odnosu na samostalno vođenje sajta. Pre svega, agencije za digitalni marketing imaju tim stručnjaka koji poseduju veštine i znanje iz svake oblasti digitalnog marketinga.
Multidisciplinarni pristup omogućava sveobuhvatno upravljanje i optimizaciju svih segmenata sajta, što je teško postići samostalno. Pored toga, agencije prate najnovije trendove u digitalnom marketingu, što znači da će Vaš sajt ostati konkurentan i u skladu sa zahtevima tržišta.
Takođe, angažovanje agencije Vas oslobađa dodatnih obaveza, štedi vreme zaposlenih, omogućava da se fokusirate na pružanje zdravstvenih usluga. Pored toga, angažovanje agencije je neuporedivo isplativije nego da u svojoj klinici zapošljavate čitav marketinški sektor.